Czym jest Audyt strony internetowej?
Zastanawiałeś się kiedyś dlaczego Twoja strona spada w pozycjach google? Dlaczego coraz mniej osób odwiedza Twoją stronę?, lub odwiedza ale nie dokonuje zakupy? Zapewne zadajesz sobie pytanie Czym jest audyt strony internetowej?.
Jeśli Twoja strona zachowuje się jak opisaliśmy wyżej, warto poddać taką stronę analizie oraz audytowi. Audyt strony internetowej ma jeden cel – Rzetelne i pełne przeanalizowanie strony internetowej. Taka analiza powinna uwzględniać wszystkie elementy mające wpływ na pozycjonowanie witryny jak i jej funkcjonalność. Badanie dotyczy najczęściej strony głównej i jej najbardziej istotnych podstron. Audyt dotyczący kampanii PPC, analizę pod kątem SEO klienta, audyt seo konkurencji, poprawność kodowania strony, załączników, dodanych zdjęć, wydajności, prędkości strony oraz audyt ux.
Czy potrzebny mi audyt?
Audyt zawsze będzie cenną wskazówką dla firm jak i osób indywidualnych posiadających stronę www lub sklep internetowy. Dlaczego warto go przeprowadzić? przede wszystkim, gdy stworzyliśmy nowa stronę www, lub mamy ją już dłuższy czas. Ale także gdy zastanawiamy się nad promocją firmy za pomocą strony internetowej, lub chcemy przeanalizować działania agencji która aktualnie zajmuje się pozycjonowaniem. Tak naprawdę w każdej chwili warto zdecydować się na audyt strony, który pozwoli obiektywnie spojrzeć na jej funkcjonalność, zwłaszcza gdy składa się to bezpośrednio wyniki firmy. Strony internetowe bazują głównie na funkcjonalności, zadbaj o estetykę swojej strony.
Przykładowe rodzaje Audytu
AUDYT SEO
Dla kogo jest audyt strony pod kątem SEO? Dla każdej osoby lub firmy, która posiada stronę www i chce być dobrze widoczna w wynikach wyszukiwania google. Czy Audyt SEO pomoże zmniejszyć współczynnik odrzuceń strony?, tak! ale i ocenić faktyczny stan serwisu podczas planowania budżetu marketingowego oraz zwiększyć konkurencyjność witryny. Co bada nasza firma podczas takiego audytu ?
Na pewno skupiamy się na indeksowaniu strony w wyszukiwarkach i komunikacji z robotami – analizujemy czy wyszukiwane, jak i znajdowane są odpowiednie zasoby strony. Sprawdzamy występowanie błędów na stronie, elementów szkodzących pozycjonowaniu. Analizujemy widoczność na wybrane frazy, skupiamy się na szybkości strony czy jej bezpieczeństwie. Analiza pod kątem SEO jest bardzo ważny, daje wiele możliwości, przede wszystkim pozwala na poprawę użyteczności i szybkości działania strony.
AUDYT UX na czym polega?
Ten rodzaj umożliwia przeanalizowanie wrażeń, których doświadcza użytkownik podczas korzystania z witryny. Jest to bardzo ważny element audytu oceniający kwestię użyteczności strony. Właśnie ona bezpośrednio wpływa na sprzedaż usług czy produktów. Audyt ux zawiera analizę wiarygodności strony internetowej, przedstawienie informacji o produktach i usługach. Specjalista sprawdza czy użytkownik jest w stanie bardzo szybko rozpoznać jakie produkty i usługi oferuje dana firma. Jak również odnaleźć między innymi jej dane rejestracyjne. Dokładnie analizowana zostaje jakość i przedstawienie zdjęć produktów poprawnej nawigacji i przejrzystego layout’u. W przypadku sklepów internetowych skupiamy się na procesie zakupowym.
AUDYT KAMPANII PPC
Rodzaj tego audytu jest zalecany dla każdej strony internetowej która posiada konto Google Ads i korzysta z reklam. Co zawiera taki raport? Audyt zawiera między innymi analizę poprawności doboru narzędzi reklamowych, dla realizacji celów marketingowych, sprawdza poprawność ustawień konta Google Ads oraz wysokość budżetu pod względem potencjału kampanii.
Ważne jest sprawdzenie poprawności założonych kampanii, ich słów kluczowych jak i ustawień remarketingu Audyt kampanii PPC sprawdzi jakość reklam oraz ich efektywność sprzedażową.
AUDYT SEO KONKURENCJI
Czy warto sprawdzać konkurencję? Warto więc przeanalizować nie tylko działanie strony, ale również działanie kampanii w Google czy w social mediach. Audyt tego rodzaju wykonywany dla osób które chcą być dobrze widoczne w organicznych wynikach wyszukiwania na tle konkurencji. Raport zawiera analizę z porównaniem widoczności, szybkości strony, pozycji słów kluczowych, ocenę jakości social mediów i reklam Ads. Analiza SEO konkurencji zwiększa świadomość i pozwala na usytuowanie swojej strony pośród stron innych firm.
AUDYT KAMPANII FACEBOOK ADS
Analiza kampanii Facebook Ads głównie skierowany dla osób oraz firm, które prowadzą działania reklamowe na Facebooku dla swojego FanPage. Sprawdzamy poprawność doboru reklamowych dla realizacji celów marketingowych, oceniają założony budżet oraz struktury kampanii. Analizowane są cele kampanii oraz poprawność mierzenia konwersji. Sprawdzamy czy kampanie są prowadzone właściwie, szacujemy czy da się osiągnąć cele z mniejszym budżetem.
Zamów audyt strony.
Ile kosztuje audyt? w większości przypadków od 500 do nawet 1500zł. Nasz audyt strony online jest całkowicie bezpłatny – można więc go wykonać właściwie zawsze. Niezależnie od tego, czy Twoja witryna jest zupełnie nowa,czy może obecnie specjaliści SEO nad nią pracują. Zawarte informacje są na tyle uniwersalne, że zawsze będą cennymi wskazówkami do dalszych działań SEO a także znają błędy oraz niepotrzebne komponenty w kodzie strony.
Czym jest audyt strony internetowej?