Optymalizacja stron internetowych i sklepów internetowych.
Optymalizacja stron internetowych i sklepów internetowych
Elementów wpływających na jakość pozycję strony w wyszukiwarkach jest mnóstwo. Większość z nich odnosi się do tego, w jaki sposób witryna została zakodowana i co się na niej znajduje. Wszystko to sprawia, że do optymalizacji należy podejść z odpowiednio przygotowaną strategią działania.
Optymalizacja strony internetowej jest bardzo ważnym etapem, ponieważ roboty Google skanują strony www pod praktycznie każdym kątem przez specjalny algorytm. Naszym zadaniem jest więc takie dostosowanie jej kodu źródłowego, aby okazała się ona jak najbardziej przyjazna i zgodna z ogólnymi zasadami rządzącymi SEO. Dlatego optymalizacja jest tak bardzo ważna – odnosi się ona zarówno do technicznych aspektów działania strony typu szybkości ładowania się strony, obrazów komponentów, jak i sposobu prezentacji treści czy też dostępności linków.
Znaczenie tego procesu wynika bezpośrednio ze sposobu działania algorytmów wyszukiwarek, a także z czynników indeksujących.
Dlaczego jest to tak ważne?
Odpowiedź jest bardzo prosta i szybka, bez odpowiednio przeprowadzonej optymalizacji nie mamy co myśleć o wysokiej pozycji w wyszukiwarkach internetowych. Algorytmy indeksujące analizują witryny między innymi pod kątem ich budowy, słów kluczowych oraz linków zewnętrznych i wewnętrznych, jakości kodu, wielkości i jakości zdjęć, opisów i tekstu. Na tej podstawie wystawiany jest ranking, który ma oczywiście przełożenie na ostateczną pozycję w wyszukiwarkach.
Optymalizacja strony jest bardzo ważna także ze względu na wszelkiego rodzaju kary, jakie mogą zostać na nas nałożone. Mowa tu między innymi o czasowym lub stałym wyłączeniu z indeksacji, a nawet o zbanowaniu strony w wyszukiwarkach. Karę możemy otrzymać na przykład za powielanie treści, niezgodny z zasadami linki czy też ukrywanie zawartości. Regularnie przeprowadzana optymalizacja pozwoli nam uniknąć takich konsekwencji oraz pozwoli nam piąć się na pozycjach w wyszukiwarkach.
Niestety wykonanie jednorazowej optymalizacji, nie jest do końca takie proste jak i ostateczne. Musimy zadawać sobie sprawę z faktu, że zasady indeksacji cały czas się zmieniają. Powinniśmy na to wszystko reagować, dostosowując własne działania, a także sposób prezentacji i budowy strony. Nie może ona zostać zoptymalizowana tylko raz – cały czas należy analizować jej potencjał i przeprowadzać modyfikacje.
Sama optymalizacja jest czasochłonna i wymaga dużej wiedzy związanej ze standardami wyszukiwania oraz kodowania.