CTA (ang. Call to Action) to to nic innego jak wezwanie do działania, którego celem jest skłonienie użytkownika do określonej czynności lub reakcji. Przykładowym CTA może być umieszczenie w widocznym miejscu odnośnika do wysłania formularza, pobranie aplikacji, zarejestrowanie konta, rezerwacja spotkania. Ale także często kliknięcie w link. A wiec co to jest CTA ? – Jednym zdaniem nakierowanie użytkownika do konkretnej czynności na naszej stronie. CTA można wykorzystać nie tylko na stronie internetowej, ale także na sklepie internetowym zachęcając do kupna produktu.
Gdzie stosować CTA?
Jest kilka miejsc, gdzie zastosowanie wezwania do działania ma sens oraz przełoży się na wzrost konwersji. Najczęściej umieszcza się go:
meta description – w krótkim opisie strony internetowej, który wyświetla się w SERP (wyniki wyszukiwania Google). Wpływa to na poprawę CTR.
reklamy internetowe – w różnych formach gdzie nakłaniamy użytkownika do konkretnego działania.
strony internetowe – w formie nagłówków, przycisków, linków, z propozycją wysłania zapytania, pobrania darmowego ebooka itp.
mailing – wysyłając e-mail z zachęceniem do działania, kliknięcia w link, grafikę itp.
Dobrze stworzony przycisk Call to Action
Przycisk Call to Action– powinien przykuwać uwagę. Zawierać jasne i krótki wezwanie. Być w widocznym miejscu z łatwym dostępem i krótka informacją.
Kolorystyka – odpowiedni kontrast z resztą strony internetowej , przyjazny dla oka.
Położenie – Koniecznie CTA powinno znajdować się w górnej części strony. Tak aby po wejściu przez użytkownika na stronę pojawił się jako pierwszy.
Kompatybilność – Upewnij się że Twoje Call to Action jest czytelne i prawidłowo się wyświetla na różnych urządzeniach
Przekaz – CTA musi jasno informować odbiorcę co stanie się po kliknięciu w przycisk, lub po wysłaniu formularza, pisz zwięźle i na temat.